Fotballskole

Tirsdag 15. mai gjennomførte 9. klasse idrett ett prosjekt. De skulle ha fotballskole for 5. trinn.

På fotballskolen skulle idrettsklassen lære 5. klassingene grunnteknikker i fotball. Elevene ble delt inn i seks grupper. Treningen bestod i bl.a. heading, føring, skudd, pasninger, mottak og finting.

"Det stod i læreplanen at vi skulle lære dette siden idrett er praktisk prosjektarbeid. Dessuten er jo dette mye artigere enn den vanlige undervisninga." Sier Barbro Johansen.
Fra før har elevene trent på hvordan man instruerer, organiserer og planlegger i slike treninger.

De valgte 5. klassingene på grunn av at de var midt i mellom. Var de ett år yngre ville de vært altfor umulige og hadde de vært et år eldre ville de nok kunnet for mye.
Til slutt spilte gruppene mot hverandre.

Flere bilder

Tekst og foto: Gunn-Marit Fosshaug, 9a