16. maifeiring for 10. klassetrinn

Det hele begynte i Midt-Troms hallen - rusfritt arrangement. Hallen var for anledningen delt i to med ballspill og kiosk på den ene siden og scene på den andre. Da det skulle tas alkotest første gang var det 160 som blåste, andre gang var det 60.
Jon Målselv Daniel delte ut premier som russen fra Sørreisa tok brorparten av.

Kl. 0200 kom bussen som skulle kjøre rundt å vekke lærerne. Første stopp var hos Stein Morten som overhode ikke hadde snøring på hva som skjedde, men etter en stund kom ut og hilste på russen.

Turen gikk videre til Vågen hvor Haavar tok det hele med et smil.

Neste stopp - "Nordli Russecafe", her var menyen i år varm saft og smågodt. Som vanlig var Frode Jørgensen kokk med Linda og Ole Martin som assistenter.

Når det gjelder Jan var det ikke mulig å få liv i han selv om det ble gjort en heroisk innsats av russen.

Etter en kort busstur var det Rune som skulle til pers. Han var så treg med å komme seg på føttene at Sonja, som ble vekket i nabohuset, hadde tatt i mot russen og servert dem twist før han klarte å komme seg ut.
Det som skal sies til Rune sitt forsvar var at han var meget hjelpsom med å kjøre ned på skolen å låse opp dørene - som allerede var åpne.

Neste stopp var i Brekka hos Britt. Hun var tilsynelatende ganske våken, men for ikke å skuffe Russen hadde hun for anledningen tatt på seg morgenkåpe.

Moten i Brekka i år ser ut til å være morgenkåpe. Dette var også antrekket til Guttorm da han kom ut. Guttorm er en anstendig mann og uttrykte bekymring for barna som ble vekket opp i nabolaget

Den siste læreren som skulle til pers var Esten Einar. Han stilte opp på altanen med det norske flagg. Han hevdet at han var en morgenfugl, men etter alt å dømme lå han å sov med klærne på og flagget i handa da vi kom.

Da vi kom til skolen, ble det servert mat til en litt sliten gjeng med russ.

Tekst og foto: Helge Jakobsen

Flere bilder (1) Flere bilder (2) Flere bilder (3) Flere bilder (4)
Flere bilder (5) Flere bilder (6) Flere bilder (7)