Flere bilder (1)

Flere bilder (2)

Flere bilder (3)

Fottur over Senja

Våren 2007 gikk et gjeng med 9.klasssinger fra friluftsgruppa over Senja. Det var bare halvparten av elevene på gruppa som deltok fordi elevene på 10.trinn var opptatt med eksamen. Turen gikk fra Tranøybotn, via Ånderdalen og videre inn i Sør-Kaperdalen. Der slo vi leir første dag. Teltleiren ble raskt etablert og leirbålet brant snart lystig . En del benyttet anledningen til å fiske mens andre hvilte slitne kropper etter lang dags marsj. Etter en god natts søvn gikk turen videre vestover og ut mot kysten til Giska (mellom Sifjord og Flakstadvåg).  Der ventet det busstransport tilbake til skolen for slitne kropper. Det var en super tur med blide og flotte ungdommer, godt vær og fine opplevelser i storslått natur.