Vanskelig skolevalg

Amir er fortsatt usikker på hvilken videregående skole han skal begynne på. Derfor har han besøkt ulike skoler i vår region. På torsdag 18.november besøkte han først Finnfjordbotn videregående skole der han fikk se hva elevene som utdanner seg innen transportfag holdt på med. Det ble et interessant besøk der Amir fikk prøve å sitte i truck, sykebil og personbil. Lastebilen var dessverre ute på oppdrag denne dagen. Vi fikk også hilse på Vigdis som er lærer ved skolen og det var et hyggelig møte for oss alle.

Etter besøket i Finnfjordbotn dro vi videre til Finnsnes og Nordborg videregående skole. Der møtte vi lærerne Solrunn og Britt som viste oss rundt og pratet om hva Nordborg har å tilby. Til slutt spiste vi lunsj i kantina. Amir likte seg også veldig godt på Nordborg. Etter hvert må Amir og hans familie gjøre sitt valg med tanke på videregående opplæring. Heldigvis ser det ut som om at det er flere gode alternativ i vårt område.