Muntlig eksamen for 10. trinn

Torsdag 7.juni hadde flere sette fram til med både spenning, glede og gru. Alle i 10A og B hadde fått eksamensmelding, og fagene det skulle eksamineres i var matematikk, naturfag, RLE, samfunnsfag og engelsk. Nå gjenstår rolige dager for tiende trinn, der de venter på resultatene fra skriftlig eksamen i norsk. Vi har bl.a. tenkt oss en tur med hurtigbåten og skal besøke Polarmuseet, noe vi ikke fikk gjort i høst.

Det var duket for gode høringer og eksaminandene hadde forberedt seg. De som kom opp i engelsk vil vel for alltid komme til å huske uttrykk som: "The sun never sets on the British Empire!", eller "Catch you on the flipside!", uttrykk sensor ble imponert over å få høre. Vedlagt er også eksempler på utdrag fra presentasjoner gjort av Sindre og Thor Harald.

Tiden ved Sørreisa sentralskole er snart over for nærmere seksti elever.

Bildene er av elevene som hadde eksamen i engelsk.

Thor Harald og Sindres presentasjoner finner du henholdsvis her og her