Flere bilder

"Learn to do by knowing and to know by doing"

Elektrolyse i 9A

Hele høsten har 9A gjennomført flere forsøk i timene, og har til en viss grad fulgt prinsippene til den store reformpedagogen John Dewey. Etter at teorien er på plass angriper elevene temaene fra en litt annen vinkel gjennom å forsøke teori satt om i praksis. På denne måten får alle en grei repetisjon og de som ikke fikk all teorien med seg får en ny anledning til å lære.

Inspirasjonen til å ta del i teorien har hatt en oppadgående kurve utover høsten, der elevene ivrig spør når neste forsøk er planlagt. Faglærer Guttorm Bakkehaug er rimelig trygg på at den gode stemninga og det gode l�remiljøet i noen grad relatere til alle de praktiske forsøkene i naturfagtimene.

Guttorm hadde laget en PowerPoint for at elevene skulle forstå teorien bak elektrolyse. Den finner du her.

Og vil du lære mer om Deweys tanker. Les her