"Learn to do by knowing and to know by doing" Elektrolyse i 9A Hele høsten har 9A gjennomført flere forsøk i timene, og
har til en viss grad fulgt prinsippene til den store reformpedagogen John
Dewey. Etter at teorien er på plass angriper elevene temaene fra en litt
annen vinkel gjennom å forsøke teori satt om i praksis. På denne måten får
alle en grei repetisjon og de som ikke fikk all teorien med seg får en ny
anledning til å lære. Inspirasjonen til å ta del i teorien har hatt en
oppadgående kurve utover høsten, der elevene ivrig spør når neste forsøk er
planlagt. Faglærer Guttorm Bakkehaug er rimelig trygg på at den gode
stemninga og det gode l�remiljøet i noen grad relatere til alle de
praktiske forsøkene i naturfagtimene. Guttorm hadde laget en PowerPoint for at elevene skulle forstå teorien bak elektrolyse. Den finner du her. Og vil du lære mer om Deweys tanker. Les her.
|