Flere bilder

Debatt på 9. trinn

Dødsstraff, lengre skoledag mot fjerning av lekser, aktiv dødshjelp og heimeskole foran pc, var noen av temaene som ble debattert på niende trinn. Fredag 16. september var det nemlig duket for debatt i norsktimene. Noen av elevene har tidligere vært og hørt på debatt i kulturhuset under valgkampen. Elevene hadde også fått utdelt tema på forhånd som de skulle diskutere, og visst hvilke roller de skulle ha under selve debatten. Noen var ordstyrere, mens andre skulle være for eller imot hvert enkelt tema. Underveis i debatten ble også tilhørerne bedt om å ta notater, da de senere skal bruke disse i arbeidet med å skrive saklig tekst. “Salen” var veldig aktiv, og hadde mange gode innspill og replikker å komme med underveis.