Debatt i 10B

Det å kunne debattere, er en viktig ferdighet. God møteskikk er også noe som må øves på. Mandag var det duket for debatt i 10B. Oljeboring utenfor Senja og gratis videregående opplæring for alle, var emnene som ble diskutert. På forhånd hadde elevene trukket roller og forberedt seg på emnene. Elevene fikk blant annet roller som ordstyrere, elever, foreldre, fiskere fra Senja, beboere på Senja, miljøaktivister, politikere, representanter fra arbeidslivet og videregående skoler. Noen hadde gjort seg mer flid enn andre, og stilte i klær som passet til de rollene de hadde. Noen klarte også å leve seg mer inn i rollene enn andre. Det hele resulterte i to interessante debatter av flinke og engasjerte elever. Under oppsummeringa kom det også frem spennende synspunkter på hva som kunne gjøres annerledes neste gang, slik at de kunne bli enda mer engasjerte. Vi gleder oss til neste debatt!