6B på leirskole

6 B var på Haraldvollen på leirskole i uke 20. Der var vi sammen med to andre skoler, Svolvær og Skittenelv. Mandag, første dag, ventet vi på at de andre klassene skulle komme, og mens vi ventet fikk vi øve oss på bueskyting og spille basket. Da de kom spiste vi lunsj og gikk en tur. Første kvelden hadde vi presentasjon av skolen og kommunen vår. Tirsdag var vi i Polar Zoo og lærte litt om de fire største rovdyrene i Norge. Vi hadde også en lavvo-kveld, der vi fortalte historier. På onsdag fikk vi ri på Nordnorsk Hestesenter, klatre i klatretreet og kjøre taubanen. Etter middag dro vi til Polarbadet. På torsdag dro 5 elever fra Sørreisa sentralskole til Pioner banen for å springe tinestafetten. Der vant de.  På Haraldvollen sprang de orientering og skjøt med pil og bue og luftgevær. På torsdagskvelden danset vi og hadde det artig. På fredag tok vi farvel med de andre og reiste hjem.

Tekst: Kristin og Ida-Marie, 6B

Flere bilder (2) Flere bilder (3) Flere bilder (4)
Flere bilder (5) Flere bilder (6) Flere bilder (7)