Flere bilder

Arbeid med tegneserier

Tegneserier står på fagplanen for 8.trinn, og vi har de siste ukene jobbet med blant annet sjangertrekk og hva en må tenke på når en lager tegneserier. En skulle tro det var kjempeenkelt – det er jo bare å tegne noen tegninger og sette tekst til… Dette stemmer ikke helt, det er nemlig mange ting en må tenke på for å få en god tegneseriestripe.

For å pynte klasserommet fikk hver elev lov å skrive ut “sin” tegneseriefigur og farge den. Veldig mange av elevene koste seg med oppgaven, og vi kan trygt si at litt farge på veggene gjør klasserommet finere.

Elevene har også prøvd å sette riktig tekst til riktig tegneseriebilde. Dette ble gjort ved at de fikk ut tegneserien med tomme bobler og teksten i tilfeldig rekkefølge. Noen utfordringer ble det også her.