16. mai - Tromsøtur (1)

Endelig var dagen kommet da 7B og våre danske venner skulle dra til Tromsø. Vi er nå ganske sikre på at det er danskene som har tatt sola med seg, for i byen var det sol og blå himmel hele dagen.

Turen gikk først til Polaria der de åpnet en time tidligere for at vi skulle få komme inn og se på alt de har å tilby der. Vi fikk se mating av sel, film på fire lerret (panoramakino) store steinbit, kongekrabbe og mye mer. En kjempefin åpning av dagen, og etterpå gikk danskene inn til byen på souvenirbutikken, mens vi dro til Peppes og ventet på dem der. Vi fikk servert nydelig pizza, og litt senere gikk ferden til fjellheisen. Dette var kanskje det fineste på hele turen, for en flottere utsikt skal du lete lenge etter. En stor opplevelse for store og små, og flere elever sa at dette Må vi gjøre oftere!

Til slutt var vi en liten tur innom Ishavskatedralen, før elevene fikk litt tid til shopping på Pyramiden i Tromsdalen. Nok en nydelig dag med våre danske venner var over, og det vel ingen tvil om at dette blir minner for livet.