18. mai - "Avslutningsfest" (16)

Det er helt utrolig hvor fort en uke kan gå, og onsdag kveld var det avslutningsfest for elevene på 7.trinn og våre danske venner. Vi fikk servert taco med tilbehør, og til dessert fikk vi godteri hos Lis som takk for fin bursdagssang tidligere på dagen. Jammen er det fint med danske venner.

Etter en liten luftetur, var det klart for fremvisninger fra klassene i kulturhuset. Danskene viste frem presentasjoner fra sin skole og kommune, og elevene hadde øvd inn en folkedans som de danset for oss, i tillegg en framvisning (kortversjon) av Queens "We will rock you". Til slutt fikk vi se en film som var laget med noen av de 3000 bildene som er tatt på en uke med norske og danske kamera. En veldig koselig og flott film, som viste alt vi har gjort disse nydelige dagene.

Det er med litt vemod vi takker for i dag, i morgen reiser våre venner hjem etter en halv skoledag.