Flere bilder

Tyskelevene på 10. trinn koste seg

Tyskelevene på 10. trinn hatt tekster om Kultur og matglede, og hva passer da bedre enn et lite avbrekk i innlæringa av tysk enn litt eplekake og is. For tiende trinn hadde denne gangen Stine og Thomas P. sammen med sine foresatte tatt ansvar, mens lærer og rektor sto for is og te.

Å kunne se fram til gledelige stunder som dette er sosialt og stemningsfylt. Før jul pleier tysk i ungdomsskolen å ha en lignende økt, noe vi gleder oss til.

Henrik i 10 A realiserte sin konfirmasjonsgave, og det ble en lengre tur til hovedstaden Berlin i Tyskland. For tysk 10 passet det godt da vi har behandlet flere tekster om Sveits, ett av fire land i Europa med tysk som morsmål. En av tekstene handlet bl.a. om sveitsisk sjokolade - Tobler og hvordan den har fått sitt navn. Ellers hadde Henrik valgt å kjøpe inn ulike sorter sjokolade og godterier, og det hele ble tatt imot med glade fjes og åpne ganer.