40-årsjubileum for avgangskullet 1973

Bakerste rekke fra venstre: Terje Ballestad, Ole Kristian Lundberg, Arild Sandvoll, Kjell Olaf Noreng, Knut Grønvoll, Roy Olsen, Johnny Bakkejord, Odd Grønvoll, Bengt Karlsen, Knut Arne Holmemo, Per Kristian Edvardsen, Jostein Paulsen, Jan Iversen, Alf Are Johansen Ketil Fjellstad, Britt Gunnberg, Ingunn Halvorsen, Svein Myrlund

Midterste rekke fra venstre: Rolf Olsen, Gunn Karin Eriksen, Ulla Grunnreis Norback, Inger Sørstrøm Holm, Thone Susann Jensen, Karin Nordmo, Ragnhild Blindheim, May Britt Risheim, Helen Synnøve Tyldum, Rita Jorunn Larsen, Tone Lill Larsen, Vivian Heidi Strand, Turid Edvardsen.

Foran fra venstre: Hallstein Jarl Myrstad, Anne Lise Møllersen, Torill Merete Jakobsen, Berit Paulsen, Solfrid Larsen

Du finner bildet i større format her.

Offesielt klassebilde fra 1973.

Da er tidenes jubileum etter hele 40 år etter endt skolegang ved Sørreisa Sentralskole avsluttet. Mange minner ble hentet frem igjen, med mye latter og glede.

Oppmøtet til forrige helgs (31/5-1/6) seanse ble på hele 36 personer fra fjern og nær. Kanskje ikke like mange en hadde håpet på i forkant men likevel en herlig gjeng som fant tonen med det samme, som om det bare var kort tid siden vi gikk ut av 9. klasse og til tross for at mange ikke hadde sett hverandre på mange, mange år.

Mange bor i bygda men flere kom også tilreisende. En av deltakerne var Terje Ballestad som ikke har vært i bygda på hele 41 år. Han har heller ikke hatt så mye kontakt med noen av oss medelever i siden han var ferdig med 8. klasse, og familien hans flyttet til Østlandet. Han kunne fortelle at det var mye som var forandret, men at det likevel ikke var så mange endringer i bygda som en skulle tro etter så mange år. Andre har ikke vært i bygda siden sist vi hadde jubileum for 10 år siden. Mens de aller fleste som var tilreisende ved denne anledningen, har vært tilbake i bygda med jevne mellomrom for å besøke nære og kjære.

Denne helga skulle bygda vise seg fra sin beste side, med temperaturer en bare kan drømme om.  Fredagskvelden var det frivillig oppmøte på Hotellet i Sørreisa, hvor de fleste av oss møtte til sosialt samvær og en hyggelig gjenforening. Hotellet la alt til rette for at vi skulle ha en hyggelig kveld, og viste en gjestfrihet og fleksibilitet en bare kan drømme om.

Lørdag formiddag hadde vi planlagt en «gymtime» til Kollen, hvor vi skulle lage bål for å steke pølser og koke skikkelig bålkaffe. Men på grunn av det hadde vært lite nedbør i lang tid i forkant og skogbrannfaren var stor, tok vi ikke sjansen på en slik utflukt. Vi valgte derfor å være i «by-nære» strøk. Da ble det igjen hotellet som stilte opp for oss. De tente grillen og lot oss innta terrassen for vår «utflukt» og la all sin flid for at vi skulle trives å ha det så bra som overhode mulig.

I løpet av formiddagen dro vi også opp på kirkegården for å legge ned blomster på gravstedene til de som har gått bort, samtidig som vi mintes de andre som ikke er med oss lengre.

Selve jubileumsfesten ble holdt på Skøelv Grendehus, Solglimt, hvor selve festen bar preg av hyggelig gjenforening for alle, god mat og minnerik samvær med alle jubilantene.

Vi ønsker å rette en stor takk til Sørreisa Hotell som viste seg fra sin beste side, alle jubilantene og komiteen som gjorde dette mulig.

Tekst: Thone Susann Jensen
Jubileumsfoto: Hallstein Jarl Myrstad